Friday, January 22, 2010

expedisi mencari kelah

Akhir tahun 2009 aku tekad untuk pergi mencari ikan kelah yang menjadi buruan para pemancing.Expedisi yang pertama aku bulan disember 2009 disertai 11 org pemancing tegar bertempat di tasik kenyir.
Expedisi ini berlangsung selama satu malam ,tapi aku hampa kerana tangkapan aku tidak mencapai target yang dikehendaki.Kami hanya dapat menawan beberape ekor ikan baung sekor ikan Toman dan 2 ekor ikan lampam.Pemandangan dekat air terjun langsir memang bagus untuk menenangkan jiwa yang bergelora.Aku nasihatkan kepada sesiapa yang patah @ hilang hati datanglah ke kenyir dan pergi ke air terjun langsir untuk mendapat ketenangan jiwa.
Kami pergi memburu toman dengan menaiki bot fiber yang dikemudi oleh otai kami untuk mencari lubuk ikan toman.








Pada sebelah malam pula kami sibuk memburu ikan baung , x sabar menunggu joran disentap ikan.






Trip yg kedua aku memburu ikan kelah juga bulan desember selang satu minggu trip yang pertama.Trip ni aku pergi seramai 10 org pemancing ,di sponser oleh tokey aku Hajimat cafe.Rombongan kami bertolak ke kenyir sekitar jam 12.30 malam n sampai ke Kuala Berang pada pulul 4 pagi.





Sementara menunggu bot kami sarapan pagi di bandar Kuala Berang ,best juga makan nasi lemak Kuala Berang ni.Selesai sarapan kami bergegas ke bot ,perjalanan kami mengambil masa 4 jam untuk sampai ke lubuk yang dikatakan banyak ikan.Setelah sampai kami terus memancing dengan harapan dapat menawan beberape ekor ikan.Tetapi harapan kami hanya tinggal harapan sekor ikan pun kami x dapat ....malang betul nasib kami mungkin x der rezeki kami.

No comments:

Post a Comment